• Eliotropia

Συνέντευξη με τον συγγραφέα του βιβλίου "showbiz thriller" τον Βασίλη Λούκα

Πες μας μερικά πράγματα για σένα;


«Πτυχίο Νομικής, Αγγλικά, Γαλλικά, συντάκτης – αρχισυντάκτης (περιοδικά ΕΝΑ, Τηλέραμα, Exclusive, Επίκαιρα κ.α.), διευθυντής προγράμματος –υπεύθυνος ξένου ρεπερτορίου – παραγωγός – παρουσιαστής ραδιοφωνικών εκπομπών (Κοσμος 93,6 – Sky 100,4 – Flash – ΕΡΑ – Seven X), d.j, ανταποκριτής ξένων περιοδικών (Music & Media, Billboard), παρουσίαση – παραγωγή – σκηνοθετική επιμέλεια τηλεοπτικών εκπομπών (Starclub, ΕΡΤ, Αντ1, Κανάλι 5, Seven), συλλογή δίσκων και cd, συλλογή αποκλειστικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών μηνυμάτων – id’s αστέρων της διεθνούς showbiz, συγγραφέας Eightila – Απόπειρα Α έκδοση – Λιβάνης Β έκδοση, H Χρυσή Πλατίνα – Λιβάνης Α έκδοση, Showbiz Thriller – Εκδόσεις Φίλντισι.»



Πόσο διαφορετικό είναι να κάνεις τηλεόραση, να γράφεις σε περιοδικά-ιστοσελίδες, να είσαι παραγωγός στο ραδιόφωνο και να γράφεις και βιβλίο;


«Η τηλεόραση για μένα είναι ευχάριστη αρρώστια. Την κόλλησα από τα 90’s. Όταν ξεκίνησα το Starclub στην ΕΡΤ. Το ραδιόφωνο είναι ο πρώτος μου έρωτας. Κι αυτό ξεκίνησε στην ΕΡΤ στα 80’s στα ιστορικά στούντιο της Κατεχάκη. Το ραδιόφωνο έχει ένα βασικό ατού. Είναι πιο χαλαρό. Πάς με ένα σκισμένο τζίν είσαι αξύριστος και δεν τρέχει τίποτα. Ανοίγεις το μικρόφωνο και απλά επικοινωνείς. Στην τηλεόραση αν δεν είσαι 100% άψογος το έχεις χάσει. Δεν συγχωρούνται λάθη στην εικόνα. Το να γράφω είναι ανάγκη που ξεκίνησε από τα χρόνια του πανεπιστημίου κι έγινε βασική απασχόληση. Είτε σε περιοδικά και εφημερίδες είτε επιχειρώντας να συνθέσω τα πρώτα μου βιβλία. Αυτό που με βοηθάει σε όλα είναι η άγνοια της λέξης κίνδυνος. Είναι ο οδηγός μου στα εύκολα και στα δύσκολα. Ειδικά όταν μένεις ξεκρέμαστος στον τηλεοπτικό αέρα και το σώζεις με μαεστρία ή όταν ακούς άλλα αντί άλλων από το master κι εσύ κάνεις ζωντανή συνέντευξη με τον Sting. Είναι μαγικό όμως για μένα να κυνηγάω τον Johnny Hallyday τον Quincy Jones και τον Bruce Willis στις Κάννες ή άλλους ήρωες μου για ένα αποκλειστικό πλάνο».





Μίλησε μας για το βιβλίο σου το showbiz thriller.. Τι σε έκανε να θέλεις να γράψεις για τους αιφνίδιους θανάτους αυτών των ανθρώπων;


«Μπήκα για πολλά χρόνια σε μια διαδικασία εξερεύνησης δύσκολων περιπτώσεων. Ήταν ήρωες που μου είχαν τραβήξει από παλιά το ενδιαφέρον. Άρχισα λοιπόν να ψάχνω τις συνθήκες και τον τρόπο με τον οποίο έφυγαν για πάντα. Θέλησα να μάθω το παρασκήνιο που τους οδήγησε στο τέλος. Θάνατοι αιφνίδιοι, κάποιοι αναμενόμενοι, κι άλλοι απλά τυχαίοι. Πάνω από μια τετραετία επεξεργαζόμουν κρυμμένες λεπτομέρειες. Ήθελα να δω που θα φτάσω. Η συνταγή περίεργη. Φήμες, αλήθειες, σενάρια, μυθοπλασίες, συμπτώσεις κι όλα αυτά μαζί σε μια ιδιαίτερη μίξη πλημμυρισμένη από τεράστια ερωτηματικά καθώς είναι ιστορίες που μοιάζουν να μη τελειώνουν ποτέ».


Ποια ήταν η αντίδραση του εκδοτικού οίκου όταν τους το πρότεινες;


«Πολύ θετική από την πρώτη στιγμή. Με το που είδα την Σύσση Καπλάνη μετά από κάτι χρόνια που είχαμε χαθεί δεν χρειάστηκε να της πω πολλά. Ήταν σα να συνεχίσαμε μια κουβέντα που είχαμε αρχίσει χτες. Μου είπε στείλε μου ένα δυο κεφάλαια. Δεν πρόλαβα να το κάνω και το τηλεφώνημα ήταν άμεσο. Θεωρώ ότι είναι από τους ανθρώπους που δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Μιλάμε την ίδια γλώσσα έχουμε παρόμοια βιώματα. Έ ήταν κι εκείνα τα φεγγάρια που ήμασταν συνάδελφοι στο ΕΝΑ στη Βουκουρεστίου που ήταν μαγικά».





Ήταν εύκολο να βρεθεί εκδοτικός οίκος;


«Για μένα ήταν θέμα συγκυρίας και σωστού timing. Με όλα αυτά τα απίστευτα σενάρια – τέρατα που ακούω και βλέπω δίπλα μου θεωρώ ότι ήμουν απλά εκεί στην κατάλληλη στιγμή.»


Είναι εύκολο για ένα νέο συγγραφέα να εκδώσει; Τι θα συμβούλευες αυτούς που θέλουν να εκδώσουν ένα βιβλίο;


«Όχι. Ειδικά σε εποχές όπως αυτές που το χρήμα τείνει να γίνει σπάνιο είδος για τους περισσότερους. Αν έχεις όμως κέφι διάθεση θάρρος και θράσος και το σπουδαιότερο υπομονή θα το πετύχεις με τον ένα ή τον άλλο τρόπο κάποια στιγμή. Η συμβουλή είναι μία. Μην ηττηθείς. »


Πως προέκυψε και πως συνέλεξες το υλικό σου για τους αιφνίδιους και πολλές φορές ανεξήγητους θανάτους ατόμων της showbiz;


«Είμαι τελειομανής. Δεν θέλω να κάνω λάθη. Τσεκάρω πολλές φορές κάτι πριν το δώσω είτε για κυκλοφορία είτε για εκπομπή. Συνεπώς αυτό που μπορώ να πω είναι ότι χάθηκα σε σελίδες σε αποκόμματα σε παλιές φωτογραφίες μου σε αρχεία σε slides σε δημοσιεύματα μου σε ελληνικά περιοδικά και σε κάποια ξένα έντυπα όπου ήμουν ανταποκριτής και στο τέλος έφτασα στο επιθυμητό σημείο. Δεν έβαλα στόχο σελίδων. Είπα πάω και όπου φτάσω. Απλά ήταν πολύ κουραστικό, Γιατί το λάθος και η παραμικρή λεπτομέρεια περιμένουν στη γωνία για να σε πυροβολήσουν»¨.


Γιατί, πιστεύεις, είναι δύσκολο να βρούμε απαντήσεις για το θάνατο αυτών των ανθρώπων;


«Οι περισσότεροι ήρωες του βιβλίου έφυγαν κάτω από ειδικές συνθήκες γεμάτες παρασκήνιο και λεπτομέρειες τις οποίες δεν τις προσπερνάς αβίαστα. Αρκεί πάντα να θέλεις. Το πιο εύκολο είναι να κλείσεις τα μάτια σου και να αρχειοθετείς τον ένα φάκελο μετά τον άλλο και να λες ότι έχεις μόνο κλεισμένες υποθέσεις. Κάποιοι το έχουν σαν χόμπι. Εγώ δεν το δέχομαι. Με τίποτα. Θέλω να ψάχνω το κάτι παραπάνω. Αρκεί να με ενδιαφέρει το θέμα. Αναζητώντας λοιπόν κρυμμένα στοιχεία σε πολύ μικρές λεπτομέρειες βλέπεις ότι πολλές από τις περιπτώσεις του βιβλίου θα μας προσφέρουν κι άλλες εκπλήξεις στο μέλλον.»



Αν υπήρχαν μάρτυρες και μαθαίναμε τι ακριβώς είχε συμβεί, αυτοί οι άνθρωποι τώρα δεν θα μας απασχολούσαν; Θα έκλεινε ο κύκλος και τέλος;


«Αν δεχτούμε ότι υπήρχαν μάρτυρες ναι θα έκλεινε σε κάποιες περιπτώσεις ο κύκλος. Το ζητούμενο όμως είναι αν θα μιλούσαν. Κι αν θα έλεγαν την αλήθεια. Γιατί μπορεί να ακούγαμε απλά ότι θα βόλευε ενδεχομένως την εκάστοτε υπόθεση.»


Υπάρχει κάποιος από αυτούς που απέκτησε μετά θάνατον μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα από όταν ήταν ζωντανός;


«Στο χώρο της showbiz αυτό είναι κανόνας. Η απώλεια οδηγεί σε θεοποίηση και σε κατασκευή ειδώλων. Είναι το και κύκλωμα της δισκογραφίας και του θεάματος τέτοιο που διψάει για εκμετάλλευση κάθε είδους. Απλά σκεφτείτε πόσο ανέβηκαν οι μετοχές μετά το θάνατο μεγάλων ονομάτων όπως ο James Dean ο Jim Morrison ο Kurt Cobain η Marilyn. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν ήταν σούπερ σταρ όλοι τους εν ζωή. Απλά ο θάνατος τους απογείωσε. Σε πολλούς ταιριάζει το σλόγκαν νεκροί εμπορικοί αλλά και σέξι.»





Μιλώντας για κριτική, πόσο αντικειμενική πιστεύεις μπορεί να είναι η κριτική ενός βιβλίου και πόσο κατατοπιστική για τον μέσο αναγνώστη;


«Δύσκολο να κρίνεις αντικειμενικά κάτι. Μόνο αν είσαι βαθύς γνώστης δικαιούσαι να εκφέρεις άποψη και να την δημοσιοποιείς. Είναι σαν τους ψυχολόγους που δίνουν συμβουλές για επιτυχημένους γάμους και οικογένειες και είτε δεν έχουν παντρευτεί ποτέ ή δεν έχουν κάνει παιδιά. Αλλά κατά τα άλλα συμβουλεύουν. Ε κάπως έτσι βλέπω και την κριτική. Πρέπει να έχεις διαβάσει πολύ και να έχεις ακούσει πολλά να έχεις βιώσει εύκολες και δύσκολες καταστάσεις και για να κριτικάρεις κάτι.»


Πως αντιδράς στην αρνητική κριτική;


«Κάθε κριτική είναι ευπρόσδεκτη. Όταν κάποιος ασχολείται μαζί σου σημαίνει ότι μετράς.»


Βοηθούν στη δουλειά σου τα social media;


«Πολύ. Δυστυχώς ή ευτυχώς είναι μονόδρομος πλέον η χρήση τους. Θυμάμαι τις εποχές χωρίς την απόλυτη σημερινή δικτύωση και χαμογελάω. Πόσο δύσκολα ήταν όλα και πόσο εύκολα μοιάζουν όλα σήμερα.»


Ποιο βιβλίο διαβάζεις αυτή την εποχή;


"Συνδεδεμένοι" ("Connected"), Nicholas A. Christakis και James H. Fowler»


Αγαπημένος σου συγγραφέας;


«Πασκάλ Μπρυκνέρ, Ηλίας Πετρόπουλος, Ουίλιαμ Μπάροους, Τζακ Κέρουακ.»


Μια ευχή..


"Ζήσε καλά το σήμερα."


http://starclub-starclub.blogspot.com/




104 views

© 2023 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

  • TikTok
  • Tumblr
  • Vimeo
  • Vkontakte
  • YouTube
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now